Amazon, Bangalore’da 15 Dakikalık Teslimat Hizmetini Test Edecek
ABD’li e-ticaret devi Amazon, güney Hindistan’ın teknoloji merkezi Bangalore’un belirli bölgelerinde yeni bir girişim başlatmaya hazırlanıyor.
Amazon Gelişen Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Amit Agarwal, Yeni Delhi’de yapılan bir etkinlikte Bloomberg’e yaptığı açıklamada, “Yakında Bangalore’da 15 dakikalık teslimat hizmetini test edeceğiz” dedi.
Agarwal, sunulan ürün kataloğunun hizmet verilen mahalleye göre bakkaldan ev eşyalarına kadar değişeceğini belirtti.
Hindistan’ın hızlı market teslimat pazarında şu anda yerli Zomato Ltd.’nin Blinkit’i, daha küçük rakip Swiggy Ltd. ve sektör devi Tata Group’un BigBasket’i gibi firmalar öne çıkıyor. Walmart Inc. tarafından kontrol edilen Hint çevrimiçi perakendeci Flipkart da bu alana bu yıl Minutes adlı bir hizmetle giriş yaptı.
Amazon’un yöneticileri, ‘mümkün’ anlamına gelen Hintçe kelime olan ‘Smbhav’ adlı yıllık etkinliklerinde, 2030 yılına kadar Hindistan’dan kümülatif e-ticaret ihracatında 80 milyar dolarlık bir ciroyu hedeflediklerini açıkladı. Amazon ayrıca, Hindistan’da faaliyet gösteren girişimlerin operasyonlarını kurmalarına yardımcı olmak için 120 milyon dolar ayıracak.
Hindistan Ticaret Bakanı Amazon’u Tekelcilikle Suçluyor
Hindistan, Amazon’un ABD dışındaki ana pazarları arasında e-ticaret, bulut ve video akışı işletmeleri için en hızlı büyüyen pazarlardan biri konumunda. Ancak, Hindistan’daki faaliyetleri yerel düzenlemeler ve rekabet yasalarıyla engelleniyor.
Ülkenin ticaret bakanı, Amazon’u yerel kuralları ihlal etmek ve küçük işletmeleri zor durumda bırakmakla suçlarken, şirket bu suçlamaları şiddetle reddediyor.
2013 yılında Hindistan’a e-ticaret girişi yapan Amazon, ülkeye bugüne kadar 11 milyar doların üzerinde yatırım yaptı. Geçtiğimiz yıl, 2030’a kadar Hindistan’a ek 15 milyar dolar yatırım yapacaklarını duyurdu.
Bu plan, AWS bulut bilişim bölümünün Hindistan’daki artan müşteri talebini karşılamak için 12,7 milyar dolarlık altyapı yatırımını da içeriyor.